دسته بندی

بهترین مترجم زبان چینی در زنجان

بهترین مترجم زبان چینی در زنجان

امروزه چین یکی از بزرگترین قدرتهای اقتصادی دنیا محسوب می شود و بسیاری از کشورها علاقه مند به برقراری روابط تجاری با این کشور هستند. فعالیت تجاری بین شرکتهای چینی و ایرانی نیز، به خصوص پس از بسته شدن قرارداد 25 سالۀ ایران و چین بیشتر شده است، همین امر موجب شد بسیاری به دنبال یادگیری زبان چینی باشند تا فرصتهای شغلی مختلفی را به دست آورده و بتوانند به سادگی با شرکتهای چینی ارتباط برقرار کنند، دوره های یادگیری زبان چینی تجاری نیز به صورت تخصصی برگزار می شود که در آنها به دانشجویان اصطلاحات تجاری یاد داده خواهد شد. با وجود مزایای یادگیری زبان چینی، یادگیری این زبان زمانبر است و با توجه به تفاوت ساختار زبان چینی با زبان فارسی دشواریهایی نیز دارد، به همین دلیل ممکن است به دنبال استخدام مترجم زبان چینی برای شرکت تجاری خود باشید تا در برقراری ارتباط با چینی زبانان، از او کمک بگیرید.

اگر شما نیز در زنجان زندگی می کنید و قصد استخدام یکی از بهترین مترجمان زبان چینی زنجان را دارید با ما همراه باشید.

چرا باید مترجم زبان چینی استخدام کنید؟

استخدام مترجم زبان چینی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

  • ترجمه قراردادهای چینی زبان

برای ترجمه قراردادها به یک مترجم حرفه ای زبان چینی نیاز دارید که با اصطلاحات تجاری و حقوقی به خوبی آشنا باشد و معادل هر کدام را در زبان فارسی بداند تا مشکلات حقوقی برای قراردادهای شما به وجود نیاید.

  • برقراری ارتباط با نمایندگان شرکتهای چینی به صورت حضوری (ترجمه همزمان)

ممکن است شرکت شما بخواهد جلسات کاری مختلفی را با شرکتهای چینی برگزار کند تا دو طرف قرارداد در مورد بندهای قرارداد به توافق برسند، در این صورت به یک مترجم زبان چینی نیاز خواهید داشت که صحبتهای شما را به چینی و صحبتهای نمایندگان شرکتهای چینی را به فارسی برایتان ترجمه کند.

  • مکاتبات آنلاین با شرکتهای چینی و پاسخگویی به پیامهای آنها.

ممکن است به دلایل مختلف از جمله پیشنهاد همکاری به شرکتهای چینی و یا پاسخ گویی به درخواست آنها و حتی پس از بستن قرارداد، برای پاسخ دادن به ایمیلها و پیامهای شرکای تجاریتان و ارسال گزارش دوره ای برای آنها نیاز به مترجم زبان چینی داشته باشید.

  • نوشتن قراردادهای تجاری به زبان چینی.

علاوه بر ترجمه قراردادهای نوشته شده به زبان چینی، ممکن است بخواهید یک قرارداد را به زبان فارسی نوشته و سپس آن را به زبان چینی ترجمه کنید، برای این کار نیز نیاز است تا مترجمی که استخدام کرده اید با اصطلاحات حقوقی و معادل هر کدام در زبان چینی آشنایی داشته باشد تا قرارداد بدون مشکلات قانونی بسته شود.

  • سفرهای کاری به چین.

همیشه قرار نیست نمایندگان شرکتهای تجاری طرف قرارداد شما به ایران بیایند، گاهی لازم است تا برای برگزاری جلسات خودتان به چین بروید، در این صورت به یک مترجم برای ترجمه همزمان حین برگزاری جلسه و حتی ترجمه صحبتهای چینی زبانان در هتل، رستوران و... نیاز خواهید داشت

  • ترجمه مقالات پژوهشی چینی زبان.

با توجه به پیشرفت اقتصادی چین، ممکن است بخواهید یک مترجم استخدام کنید که به روزترین مقالات زبان چینی را برای شما ترجمه کند تا در جریان تغییرات تکنولوژی در این کشور باشید.

محاسبه قیمت ترجمه زبان چینی چگونه است؟

دستمزدی که مترجم زبان چینی دریافت می کند به شیوه های گوناگونی محاسبه می شود، نوع کار مترجم، تجربه او و مدت زمانی که در خدمت شماست بر قیمت ترجمه تأثیر می گذارد اما به طور کلی دستمزد مترجم زبان چینی به 4 شیوه محاسبه میشود:

  1. ترجمه ساعتی:

قطعا قیمت کار کسی که 1 یا 2 ساعت برایتان کار کرده با دست مزد کسی که چند روز کار ترجمه را برایتان انجام داده است (با فرض اینکه تجربه و مهارت هر 2 به یک اندازه باشد) یکی نیست، اگر برای چند ساعت به یک مترجم زبان چینی نیاز دارید می توانید با او توافق کنید که دست مزدش را به صورت ساعتی پرداخت کنید.

  1. روزمزد:

البته ممکن است نیاز به استخدام مترجم زبان چینی، برای چند روز داشته باشید، در این صورت می توانید با او توافق کنید که دست مزدش را بر اساس روزهایی که در اختیارتان گذاشته است بپردازید.

  1. پروژه محور:

گاهی  ممکن است به دلیل اهمیت یک پروژه بخواهید ترجمۀ آن را به طور کامل، به یک نفر بسپارید تا کار ترجمه منسجم تر انجام شود. در این صورت می توانید هزینه ای را به یک مترجم پرداخت کنید و با او قرارداد ببندید که در ازای دریافت هزینۀ توافق شده، ترجمه را از اول تا پایان پروژه انجام دهد.

  1. تعداد لغت

این روش معمولا برای ترجمۀ متون مورد استفاده قرار می گیرد که خود به 2 شکل محاسبه بر اساس تعداد لغات زبان مبدأ یا محاسبه بر اساس تعداد لغات زبان مقصد انجام می شود. طبیعتا هرچه متنی که می خواهید ترجمه کنید طولانی تر باشد هزینۀ آن نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب مترجم زبان چینی در زنجان:

انتخاب مترجم زبان چینی از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا کوچک ترین اشتباه در ترجمه قراردادها می تواند آسیبهای بزرگی به شرکت شما بزند. در سر تا سر کشور مترجمان برای ترجمه آنلاین زبان چینی در دسترس شما هستند اما در بسیاری از مواقع نیاز دارید تا مترجمی را استخدام کنید که می تواند به صورت حضوری در خدمت شما باشد، حال ممکن است از خودتان بپرسید با توجه به حساسیت ترجمه قراردادها، در شهری مثل زنجان چگونه می توانید یک مترجم خوب استخدام کنید؟

به همین دلیل امروز می خواهیم چایناکار را به شما معرفی کنیم، چایناکار یک مؤسسه تخصصی در زمینه آموزش و ترجمه زبان چینی است که با به کارگیری مترجمان با تجربه، به شما اطمینان می دهد که تمامی قراردادها، محتوای جلسات ( به صورت همزمان ) و مقالات علمی را با دقت زیاد برای شما ترجمه خواهد کرد.

مترجمان چایناکار چه ویژگیهایی دارند؟

  • سابقه کاری خوب و داشتن تجربه:

همه مترجمان چایناکار، تجربه کار با شرکتهای تجاری و ترجمه متون زبان چینی، مقالات علمی و گفتگوهای زنده را دارند.

  • دقت بالا:

مترجمان چایناکار همواره تلاش می کنند دقیقا چیزی که گفته شده است را ترجمه کنند، آنها برای جلوگیری از بروز اشتباهات غیر عمدی در ترجمه همزمان، از حرفهایی که زده می شود یادداشت برداری می کنند تا مبادا چیزی را کمتر، بیشتر و یا به اشتباه ترجمه کنند.

  • آشنایی با اصطلاحات حقوقی و تجاری:

مترجمان ما بر اصطلاحات حقوقی و معادل هر کدام در زبان چینی مسلط هستند تا در ترجمه قراردادها مشکلات قانونی به وجود نیاید.

کلام آخر:

در این مقاله سعی کردیم تا علت اهمیت استخدام مترجم زبان چینی، ویژگیهای یک مترجم زبان چینی خوب و نحوه محاسبه دستمزد مترجم زبان چینی را برای  شما توضیح دهیم، در آخر نیز چایناکار را به شما معرفی کردیم که می تواند با مترجمان حرفه ای و با تجربه خود، در ترجمه قراردادها و سخنان چینی زبانان طرف قراردادتان به شما کمک کند. برای دریافت خدمات مترجم زبان چینی با ما در ارتباط باشید.