دسته بندی

آموزش زبان چینی، معرفی بهترین روش یادگیری زبان چینی

آموزش زبان چینی، معرفی بهترین روش یادگیری زبان چینی

امروزه زبان چینی از پرگویش ترین زبان های دنیا محسوب می شود، از هر پنج نفر یک نفر به زبان چینی صحبت می کند، همین مسئله نشان دهنده این است که یادگیری زبان چینی می تواند فرصتهای بسیاری را پیش روی شما بگذارد.

چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟

آیا زبان چینی سخت است؟

یادگیری زبان چینی را چگونه و با کدام آموزش زبان چینی شروع کنیم؟

اگر این پرسشها ذهن شما را به خود مشغول کرده اند و به دنبال پاسخی برای آنها هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای یادگیری زبان چینی:

  1. یادگیری زبان چینی، مجوز ورود به تجارت جهانی:

بعد از آمریکا، چین دومین قدرت اقتصادی دنیا و ثروتمندترین کشور جهان است. بدون شک نفوذ چین در بازار جهانی و به خصوص ایران برای همه ما روشن است. یادگیری زبان چینی به شما این امکان را می‌دهد که با تاجران مختلفی از نقاط مختلف دنیا آشنا شده و وارد تجارت جهانی شوید.

علاوه بر کشور چین، بسیاری از کشورهای شرق آسیا، که به پیشرفت‌های اقتصادی چشمگیری نیز دست یافته اند، چینی زبان هستند. برای شروع فعالیت اقتصادی و تجارت با چینی زبانان، نیازمند برقراری یک ارتباط خوب با آنها هستید، لازمۀ برقراری ارتباط مؤثر با چینی زبانان نیز یادگیری زبانچینی است.

  1. یادگیری زبان چینی، راهی برای یافتن فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوان:

گستردگی زبان چینی در سراسر دنیا به شما این امکان را می‌دهد که با یادگیری آن،. فرصتهای شغلی بسیاری را به دست آورید. می توانید مدرس زبان چینی، مترجم زبان چینی و یا لیدر تورهای مسافرت به چین باشید. کار در هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و گردشگری، کار در شرکت‌های تجاری و بین‌المللی و صادرات و واردات کالا، برخی از مشاغلی هستند که با یادگیری زبان چینی می‌توانید به آنها دست پیدا کنید.

  1. زبان چینی تمرینی برای تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی در دوران پیری:

البته یادگیری زبان چینی، علاوه بر مزایای اقتصادی مزایای دیگری نیز دارد، برای مثال نوشتار زبان چینی شکل بسیار جالبی دارد و این زبان، زبانی آهنگین است که باعث درگیر شدن مغز و تقویت حافظۀ شما می شود.

آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟

بسیاری فکر می کنند یادگیری زبان چینی آنقدر سخت است که اصلا نمی توانند به یاد گرفتن آن فکر کنند، درست است که یادگیری این زبان به دلیل تفاوتهای ساختاری که با زبان چینی دارد، ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد، اما از جهتی یادگیری این زبان از بسیاری از زبانها ساده تر است؛ زیرا دستور زبان ساده ای دارد و نیاز نیست نگران صرف افعال یا یادگیری مفرد و جمع اسامی باشید.

البته اگر دوست دارید در بارۀ ساختار زبان چینی و دشواری یا آسانی یادگیری آن بیشتر بدانید، می توانید مقالۀ زبان چیست؟ آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟ را بخوانید.

یادگیری زبان چینی را از کجا شروع کنیم؟ آیا استفاده از آموزشهای زبان چینی ضروری است؟

برای یادگیری بهتر زبان چینی می توانید از دیدن فیلمهای چینی، گوش دادن آهنگهای چینی و خواندن مطالب آموزشی سایتها استفاده کنید، اما این روشها ممکن است وقت گیر باشند و با استفاده از آنها نتوانید به تسلطی که انتظار دارید برسید.

البته هیچ یک از این روشها بد نیستند، بلکه می توانید در کنار شرکت در دوره های آموزش زبان چینی، از آنها نیز برای یادگیری بهتر استفاده کنید، اما به دلیل ساختار متفاوت زبان چینی با زبان فارسی بهتر است در دوره های آموزش زبان چینی شرکت کنید تا یک مدرس با تجربه درکنار شما باشد و به شما در یادگیری اصولی زبان چینی کمک کند.

در انتخاب دوره آموزش زبان چینی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دوره های آموزش زبان چینی بسیار زیاد و متنوع هستند، شما باید متناسب با نیاز خود این دوره ها را انتخاب کرده و در آنها شرکت کنید.

برای انتخاب بهترین دوره زبان چینی باید به این نکات توجه کنید:

  1. سطح دوره ای که می خواهید در آن شرکت کنید را مشخص کنید:

دوره های آموزش صفر تا صد زبان چینی در آموزشگاه های مختلف، طی چند ترم برگزار می شوند، مثلا چایناکار آموزش جامع زبان چینی را در 6 کچنگ برگزار می کند؛ که از سطح مقدماتی شروع شده و تا سطوح پیشرفته ادامه دارد، شما باید ابتدا مشخص کنید که نیاز به شرکت در دوره های چه سطحی دارید، برای مثال اگر تازه می خواهید یادگیری این زبان را شروع کنید باید در دوره های آموزش مقدماتی زبان چینی ثبت نام کنید اما اگر تا حدی این زبان را یاد گرفته اید، ممکن است دیگر نیاز نباشد از سطوح مقدماتی شروع کنید و بتوانید در دوره های پیشرفته زبان چینی ثبت نام کنید.

  1. مشخص کنید می خواهید در کلاسهای خصوصی آموزش زبان چینی شرکت کنید یا دوره های عمومی زبان چینی را ترجیح می دهید؟

این مورد کاملا بستگی به خودتان دارد، برخی می گویند که در کلاسهای خصوصی اتلاف وقت وجود ندارد و تمام وقت کلاس به یادگیری می گذرد، یا می گویند در کلاسهای خصوصی راحت تر هستند، اما برخی نیز ممکن است بخواهند در یک کلاس چند نفره شرکت کنند تا بتوانند با دیگر زبان آموزان زبان چینی تعامل داشته باشند. به هر حال این مسئله به اولویتهای شما بستگی دارد.

  1. به دنبال آموزش حضوری زبان چینی هستید یا می خواهید در دوره های آنلاین یا آفلاین شرکت کنید؟

قطعا هیچ چیز آموزش حضوری نمی شود، در آموزش حضوری تعامل مدرس و دانشجو بیشتر است و یادگیری نیز بهتر خواهد بود، البته آموزشگاه زبان چینی در همۀ شهرها وجود ندارد و ممکن است نتوانید در کلاسهای حضوری شرکت کنید، علاوه بر این  آموزش آنلاین و آفلاین زبان چینی نیز خالی از لطف نیست و مزایای خود را دارد، ممکن است نخواهید مداوم زمانی را به رفت و آمد به آموزشگاه زبان اختصاص دهید، در این صورت آموزش آنلاین زبان چینی بهترین گزینه است، حتی ممکن است بخواهید ویدیوهای آموزشی داشته باشید تا هر موقع از روز و هر چند بار که خواستید ویدیوها را ببینید و مطالب را تکرار کنید، در این صورت می توانید از دوره های آموزش آفلاین زبان چینی استفاده کنید.

انتخاب بهترین آموزشگاه زبان چینی:

حال که با مزایای یادگیری زبان چینی آشنا شدید و اولویتهای خود را در انتخاب دوره آموزش زبان چینی شناختید، ممکن است این سوال را از خود بپرسید که زبان چینی را از کجا یاد بگیرم؟

چایناکار می تواند بهترین انتخاب برای زبان آموزان زبان چینی باشد، زیرا علاوه بر اینکه این آموزشگاه زبان چینی در زنجان کلاسهای حضوری برگزار می کند، امکان شرکت در کلاسهای آنلاین را نیز برای شما زبان آموزان فراهم کرده و همچنین ابزارهای آموزشی مختلفی را تولید کرده است، مانند آهنگهای زبان چینی، کلیپهای زبان چینی و انواع فلش کارتهای زبان چینی با موضوعات متنوعی مانند آرایشگری، لوازم خانه، و..... تا بتواند در یادگیری هرچه بهتر این زبان به شما کمک کند و نردبانی برای پیشرفتهای اقتصادی روز افزون شما باشد.